Konferencia

eduveo Days 2024

16. október 2024

Jurkovičova tepláreň , Bratislava

Chcem sa zaregistrovať

Pokračovať nižšie

eduveo Days 2024

Na jeseň roku 2024 sme pre Vás pripravili NOVINKU – eduveo Days.

Pre verejných obstarávateľov a obstarávateľov máme návod na to, ako zvýšiť počet ponúk, hodnotiť kvalitu aj ako si rozumne nastaviť pravidlá obstarávania.

Pre dodávateľov ponúkame ľahšiu orientáciu v „nových“ postupoch zadávania zákaziek, dozvedia sa ako sa spájať za účelom splnenia podmienok účasti ale aj to, čo môžu očakávať od hodnotenia kvality obstarávaných tovarov/služieb/stavebných prác.

Chcete byť v obraze? Nevynechajte eduveo Days 2024.

Hostia

Hosť

Mgr. Michal Garaj

Hlavné mesto SR Bratislava

Pôsobil na rôznych pozíciách na Úrade pre verejné obstarávanie, v súčasnosti vedie oddelenie verejného obstarávania v Hlavnom meste SR Bratislave a od roku 2022 pôsobí aj v konzultantskej spoločnosti Trivo s. r. o. Študoval právo na Trnavskej univerzite, manažment verejného obstarávania v Ríme a absolvoval aj Public Procurement Excellence program vo Viedni. S kolegami sa snaží aplikovať tú najlepšiu zahraničnú prax aj u nás, a to nielen v súlade so slovenskými predpismi, ale aj rýchlo a rozumne. Na verejných nákupoch ho baví viac ich ekonomická ako právna stránka.

Hosť

Ing. Miroslava Packová, PhD.

innovis, s.r.o.

Špecializuje sa na komplexnú analýzu vnútropodnikových procesov a implementáciu elektronických riešení. Svoje skúsenosti nadobudla aj v oblasti firemného nákupu, z ktorého sa snaží preberať viaceré inšpiratívne prístupy a aplikovať ich v podmienkach verejného obstarávania. Realizuje verejné obstarávania najmä so špecializáciou na zdravotnícke prístroje a zariadenia ako aj IT zákazky. Do verejných obstarávaní sa snaží vniesť zdravý rozum a agilný prístup.

Hosť

JUDr. Marek Šmid, LLB. (Hons)

Advokátska kancelária Grand Oak

Zakladateľ a partner advokátskej kancelárie Grand Oak so sídlom v Bratislave. Pôsobí aj v rozkladovej komisii Úradu pre verejné obstarávanie. Akademicky pôsobí na Právnickej fakulte Trnavskej univerzity a na University of Westminster, Londýn a vo viacerých lektorských organizáciách na Slovensku a v zahraničí. Je poradcom Svetovej banky pre oblasť verejného obstarávania a štátnej pomoci. Vyštudoval právo na Slovensku, Veľkej Británii a Francúzsku. Vo svojej praxi sa venuje právnemu poradenstvu nielen v oblasti verejného obstarávania, pri ktorom sa zameriava na praktickosť výstupov pre klienta.

Hosť

Mgr. Ivan Pudiš

Hlavné mesto SR Bratislava

Študoval na Právnickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave. Oblasti verejného obstarávania sa venuje 9 rokov, počas ktorých získal bohaté skúsenosti nielen pri riešení námietok a kontrole zákaziek, ale hlavne pri realizáciách mnohých verejných nákupov. Štyri roky pracoval na Úrade pre verejné obstarávania, odbore dohľadu. V súčasnosti pracuje pre Hlavné mesto SR Bratislava, je členom Rady Úradu pre verejné obstarávanie, členom Osobitnej komisie Úradu pre verejné obstarávanie a od roku 2022 pôsobí aj v konzultantskej spoločnosti Trivo s. r. o. Verejné obstarávanie podľa neho netreba vnímať ako prekážku, ale ako možnosť nakupovať za verejné zdroje rozumne, efektívne a s pridanou hodnotou.

Hosť

Mgr. Marián Szakáll

Hlavné mesto SR Bratislava

Marián Szakáll absolvoval Právnickú fakultu na Univerzite Komenského v Bratislave. Necelých sedem rokov pôsobil na Úrade pre verejné obstarávanie na rôznych pracovných pozíciách v rámci prvého aj druhého stupňa rozhodovania o námietkach a pri výkone kontroly. Od roku 2019 pôsobí na magistráte hlavného mesta na oddelení verejného obstarávania, kde na jednej strane zákazky administruje, na strane druhej v manažérskej pozícii zároveň riadi team špecialistov, s ktorými konzultuje nastavenie jednotlivých súťaží. Od roku 2022 pôsobí aj v konzultantskej spoločnosti Trivo s. r. o. Príležitostne sa venuje prednáškovej a školiacej činnosti. Počas svojej praxe prispel k príprave a implementácii inovatívnych postupov a riešení v jednotlivých obstarávaniach.

Program

Verejní obstarávatelia

09:00 - 11:00
Hodnotenie kvality so subjektívnym prvkom

Nikdy nie je neskoro začať hodnotiť KVALITU. Ale ako začať? Príďte a pozrite sa na praktický vývoj aplikačnej praxe Hlavného mesta Bratislava pri hodnotení kvality so subjektívnym prvkom. Dozviete sa, ako a pri akých súťažiach začať s hodnotením kvality a čo všetko si môžete "dovoliť".

Kritériám na vyhodnotenie ponúk so subjektívnym prvkom možno dať viaceré prívlastky. Je to zlatý grál hodnotenia ponúk? Bájny a neexistujúci jednorožec či Colombova žena? Možno ani jeden z uvedených prívlastkov nie je správny a možno sú správne všetky. Na príklade aplikačnej praxe Hlavného mesta Bratislava Vám ukážeme, že ide o jedno z možných nastavení hodnotenia ponúk v súťaži. Predstavíme si právnu úpravu, možnosti aplikácie ale aj relevantnú rozhodovaciu prax. Skúsime si spolu zodpovedať otázku – kedy a či je vôbec vhodné použiť kritériá na vyhodnotenie ponúk so subjektívnym prvkom.

11:00 - 11:30
Prestávka

11:30 - 12:30
Ako nastaviť pravidlá obstarávania po novele zákona?

Všetci už určite poznáte hlavné zmeny, ktoré priniesli novely 2024. Nie nebudeme si ich znovu všetky prechádzať. My sa na ne pozrieme z iného uhla pohľadu - toho praktického a "rozumného". To čo je legálne, totiž nemusí byť aj rozumné. Dozviete sa, ako si interné pravidlá nastavilo Hlavné mesto Bratislava - verejný obstarávateľ, ktorý sa v každej súťaži snaží dosiahnuť tie najlepšie výsledky.

Pozrieme sa spolu na viacero zmien, ktoré prináša novela 24 a ktoré najviac zasiahli do obstarávacej praxe. V praxi totiž nemusíme robiť krajne nerozumné veci len preto, lebo ich dovoľuje robiť zákon. Nie všetko, čo je legálne, je aj rozumné a naopak, nie všetko, čo je rozumné, je aj legálne. Je rozumné obstarávať oslovením troch firiem len preto, lebo to dovoľuje zákon? Kedy je rozumnejšie osloviť viacerých? A kedy zákazku dokonca vopred zverejniť? Čo na to hovorí ekonomická veda? A čo dáta?

Prednáška je určená pre tých, ktorí sa snažia robiť svoju prácu lepšie aj vtedy, ak to od nich nevyžaduje právo. Našou ambíciou je poskytnúť účastníkom teoretický, ale aj dátový základ a poradiť azda aj v tom, ako si majú nastaviť svoje interné pravidlá súťaženia.

12:30 - 13:30
Obed

13:30 - 14:45
Buďte v obraze - TOP výber rozhodnutí ÚVO aj Súdneho dvora EÚ

Zásadné rozhodnutia ÚVO aj Súdneho dvora EÚ, ktoré určite oceníte pri nejednej zákazke, a ktoré Vám prinesieme - ako inak, hravou formou. Stotožníte sa viac s argumentáciou Kontrolovaného či Navrhovateľa? Rozhodli by ste v danej veci tak ako justičný/kontrolný orgán?

Rozhodnutí, z ktorých sa dá čerpať je dnes už pomerne veľa. O niečo horšie sa v nich vyhľadáva, a ešte horšie hľadá odpoveď na to, čo v tej ktorej situácii potrebujeme. Ak nemáte čas na štúdium všetkých rozhodnutí, aby ste našli "to pravé", my sme pre Vás pripravili výber tých, ktoré sa Vám môžu hodiť. Zabudnite však na štandardné podanie - hravou formou sa pozrieme na celý proces, argumentácie všetkých zúčastnených strán a vy sami uvidíte, či sa "trafíte" do rozhodnutia kontrolných/justičných orgánov. Vďaka novej forme vzdelávania na tieto rozhodnutia tak skoro nezabudnete.

14:45 - 15:00
Prestávka

15:00 - 16:00
Ako správne "postrčiť" dodávateľov k účasti v súťaži a výhodnejším ponukám

Naučíte sa identifikovať a odstrániť (neúmyselné) bariéry, ktoré firmy odrádzajú, a zároveň spoznáte behaviorálne stratégie ako "postrčenie" a "kotvenie", ktoré podporujú lepšie rozhodovanie a vyššiu účasť dodávateľov v súťaži. Na konkrétnych príkladoch ukážeme, ako zlepšiť proces verejného obstarávania tak, aby bol efektívny a atraktívny pre širšiu konkurenciu.

Zapojiť sa do súťaže, či nie? Koľko času, energie a financií ma bude stáť príprava ponuky? Čo všetko potrebujem splniť a predložiť v súťaži? Mám vôbec šancu na úspech?

Aj takéto otázky si často firmy položia pri úvahe, do ktorej súťaže sa zapojiť. Dôvodom sú limity a vzácnosť ich kapacít. 

Zároveň platí, že zvýšenie počtu uchádzačov v súťaži zvyšuje pravdepodobnosť získania najlepšej ponuky. Čím viac ponúk môžem medzi sebou porovnať, tým zvyšujem svoju šancu na výber pre mňa najoptimálnejšej ponuky. Ak v rámci nákupu notebookov vyberám na základe stanovených kritérií len medzi dvoma produktmi (lebo viac ponúk som nedostal), mám menšiu šancu, že vyberiem pre mňa ten najlepší, ako keby som si vyberal spomedzi desiatich produktov.

Ako docieliť, aby sa do súťaže zapojilo čo najviac súťažiacich a aby sa firmy rozhodli zapojiť aj do "mojej" súťaže?

Jedným z krokov k tomuto cieľu je nevytvárať prekážky a bariéry pre súťažiach, ktoré pôsobia odradzujúco, hoci sú často vytvárané neúmyselne alebo z nepozornosti.  

Nastavenie verejného obstarávania, formulácia a množstvo zverejnenej dokumentácie, podmienky a požiadavky pre zapojenie sa do súťaže sú významné faktory determinujúce záujem firiem o účasť v súťaži. Zložito a rozsiahlo formulované súťažné podklady zaberú veľa času na ich štúdium. Zábezpeka ponuky stojí uchádzačov nemalé finančné náklady pritom jej efektivita je často nízka. Požiadavka na disponovanie mnohými odborníkmi, predkladanie množstva dokladov a certifikátov sú ďalšími bariérami, ktoré sú spôsobilé odradiť firmy od účasti v súťaži, pretože ich zabezpečenie je časovo a finančne často náročné.

Ďalším z krokov je využitie vedecky osvedčených nástrojov a stratégií, za ktoré boli ich autori odmenení nobelovými cenami a sú uplatniteľné aj v procesoch verejného nákupu. Ich využitie zvyšuje predpoklad "širokej" súťaže hoci to verejného obstarávateľa takmer nič nestojí. Teória "postrčenia" alebo "kotvenia" sú len niektoré z množstva teórií, ktoré sú predmetom skúmania behaviorálnej ekonómie a ktoré si predstavíme na konkrétnych príkladoch.  

Cieľom prednášky je na konkrétnych príkladoch ukázať aké bariéry (neúmyselne) vytvárajú verejní obstarávatelia pre uchádzačov v súvislosti s ich účasťou v súťaži (čo môže pre nich pôsobiť odradzujúco) a ako sa im jednoducho vyhnúť. Zároveň si predstavíme niektoré nástroje a stratégie, ktoré naopak vytvárajú predpoklad pre lepšie rozhodovanie uchádzačov a ich vyššiu účasť v súťažiach. 

Dodávatelia

09:00 - 11:00
Čo očakávať v súťažiach po novele zákona?

Prehľadné porovnanie postupov podľa novely zákona, z ktorého Vám bude jasné čo pri akom limite môžete očakávať, čo verejný obstarávateľ musí/môže/nemôže a aké máte práva Vy - dodávatelia. Zároveň si predstavíme aj možnosti, ako zvýšiť Vaše šance, aby ste boli oslovení na predloženie ponuky v prípadoch, keď zákazka nie je zverejnená vo vestníku verejného obstarávania.

Keďže verejné inštitúcie nakladajú s verejnými zdrojmi, sú pri nákupe komodít viazané zákonnými pravidlami, ktoré sú odstupňované podľa finančného objemu nákupu.

Novela zákona o verejnom obstarávaní účinná od 1.8. umožňuje verejným inštitúciam pri nákupoch do určitej sumy nezverejňovať zámer o nákupe, čo v praxi znamená, že firma sa vopred o nákupnom zámere nedozvie a tým pádom nemôže ani predložiť ponuku. Do určitých limitov dokonca nie je možné podať ani námietku.

V rámci tejto témy si tak predstavíme čo ktorý limit so sebou prináša (kedy môžete očakávať zverejnenie zákazky, zaslanie zápisnice z otvárania, zverejnenie informácie o výsledku, atď.) a ako sa môžete brániť, ak sú dotknuté Vaše práva.

S cieľom podporenia hospodárskej súťaže si predstavíme aj kroky, ktoré môžete urobiť v snahe dostať sa do povedomia verejných inštitúcií a dostali sa tak do okruhu oslovovaných záujemcov. 

11:00 - 11:30
Prestávka

11:30 - 12:30
Ako splniť nesplniteľné?

Zaujíma vás zákazka, avšak požiadavky na výšku obratu, referencie či expertov sú privysoké? Nehádžte flintu do žita - my vám predstavíme ako a kedy je možné využiť kapacity iných osôb, prečo a kedy vytvoriť skupinu dodávateľov a čo všetko vtedy musíte predložiť do ponuky.

Čím väčšia zákazka, tým väčšie požiadavky na dodávateľov. Prečo by sa však takýchto zákaziek nemohli zúčastňovať aj malé a stredné podniky spoločnými silami? V rámci tejto témy sa pozrieme na to, čo všetko potrebujete ,ak by ste chceli ísť do zákazky, v ktorej Vám so splnením podmienok účasti pomôžu iné právnické osoby. Vysvetlíme si rozdiely medzi skupinou dodávateľov a využívaním kapacít iných osôb tak, aby ste si vedeli vybrať vhodnejší inštitút. A to všetko prakticky, zreteľne a komplexne.

12:30 - 13:30
Obed

13:30 - 15:00
Hodnotenie ponúk na kvalitu - výhoda či nevýhoda?

Pripravte sa - súťaženie na kvalitu začína aj na Slovensku. Ako sa v subjektívnom hodnotení kvality vyznať a čo si môže verejný obstarávateľ "dovoliť"? Buďte aj Vy - dodávatelia expertom na hodnotenie kvality a podporte hodnotenie Vašich produktov, služieb aj prác na kvalitu - nie len cenu.

Naša krajina je na poslednom nieste v EÚ v súťažení v kvalite. Až 96 % súťaží u nás vyhráva tá najlacnejšia firma, a to bez ohľadu na kvalitu tovarov, služieb alebo prác, ktoré ponúka. Je to takto správne? Je správne, že odmietame akékoľvek kvalitnejšie riešenie len z dôvodu, že je čo i len o euro drahšie? Všetky ostatné štáty sú na tom lepšie a v niektorých z nich už prišli nielen na to, že hodnotiť sa má aj kvalita, ale aj na to, že najmä pri službách alebo prácach sa kvalita nedá zmerať akýmsi objektívným vzorcom, ktorý objektívne rozhodne, ktoré plnenie je najkvalitnejšie. Prišli na to, že kvalitu je nevyhnutné často posudzovať aj subjektívne, lebo inak sa to proste nedá. Dobrá správa je, že už aj slovenskí obstarávatelia nabiehajú na rovnakú vlnu. V tejto prednáške si stručne predstavíme základné prístupy k hodnoteniu kvality a Vašu úlohu pri príprave ponúk, a to od najjednoduchších metód až po tie najsofistikovanejšie, vrátane čoraz používanejšej BVA metódy (best value approach).

15:00 - 15:30
Sme tu pre Vás - poradenstvo na mieru

Máte otázky k zákazkám, ktorých ste sa zúčastnili alebo sa plánujete zúčastniť? Opýtajte sa našich expertov na to, čo Vás trápi. K dispozícii Vám budú lektori, s ktorými budete môcť prediskutovať konkrétne problémy a prípady, o ktorých by ste radi diskutovali. Využite túto jedinečnú možnosť.

Zákon o verejnom obstarávaní je komplikovaný - mnoho krát sa v ňom nevyzná ani verejný obstarávateľ. Ako sa v ňom má vyznať dodávateľ? Kto má Vám - dodávateľom zodpovedať Vaše otázky? Na to sme tu my - pripravte si otázky, nejasnosti, či praktické prípady z Vašich zákaziek a opýtajte sa na to čo potrebujete. Otázky nám bude možné posielať vopred - počas podujatia - a pre tých, ktorí by sa radi poradili osobne v súkromí budú naši lektori k dispozícii aj po skončení podujatia.

Cenník

Vyberte si typ vstupného podľa Vašich preferencií. Všetky ceny sú uvedené bez DPH.

Osobná účasť / Verejný obstarávateľ

210,00

  • vstup na 1 deň - 16. 10.
  • témy venované VEREJNÝM OBSTARÁVATEĽOM
  • vzdelávacie materiály v elektronickej podobe
  • občerstvenie a obed

.

Mám záujem
Osobná účasť / Dodávateľ

210,00

  • vstup na 1 deň - 16. 10.
  • témy venované DODÁVATEĽOM
  • vzdelávacie materiály v elektronickej podobe
  • občerstvenie a obed

.

Mám záujem

Generálny partner

grandoak

Partneri

innovis
TRIVO

Registrácia

Nahrávam

Kontakt

V prípade akýchkoľvek otázok alebo nejasností nás neváhajte kontaktovať.

Správa

Organizátor

innovis, s.r.o.
Moldavská cesta 10/B, 040 11 Košice

IČO: 47894458
IČ DPH: SK2024139656

Zápis v OR OS Košice I, oddiel: Sro, vložka č. 36278/V

Jurkovičova tepláreň

Bottova 1, Bratislava

Jurkovičova tepláreň sa stane jedinečným priestorom spájajúcim kultúrne a umelecké podujatia, workshopy, trhy, kaviareň, reštauráciu a zdieľané pracovné priestory, kde sú všetci vítaní. Flexibilné kancelárie sa stanú domovom pre startupy, kreatívcov na voľnej nohe, blogerov, vlogerov, nové nápady a všetkých ostatných, ktorí sa budú chcieť pridať.

Webstránka hotela