Konferencia

VEREJNÉ OBSTARÁVANIE VO BOX MAX

20. máj 2021

Živé vysielanie , Online

Chcem sa zaregistrovať

Pokračovať nižšie

VEREJNÉ OBSTARÁVANIE VO BOX MAX - ONLINE KONFERENCIA

Vzdelávanie inak – odborne, moderne a hravo

Zúčastnite sa výnimočného stretnutia špičkových odborníkov v oblasti verejného obstarávania, ktorí budú diskutovať o najaktuálnejších témach. A ako vždy, bude to odborné, moderné a hravé :-)

Exkluzívne začneme návrhom novely zákona, ktorá bola zverejnená len 12.05.2021!

Prepájame teóriu s praxou – na praktických príkladoch si ukážeme ako pripraviť kvalitný opis predmetu zákazky, či ako nastaviť zmluvu a zmluvné podmienky. Špeciálna pozornosť bude venovaná horúcej téme - obstarávaniu IKT.

Hostia

Lektor

JUDr. Peter Kubovič

eduveo

Člen Rady ÚVO. Pôsobí ako lektor a konzultant v oblasti verejného obstarávania a venuje sa aj publikačnej činnosti. V minulosti pracoval na ÚVO a bol vedúcim útvaru verejného obstarávania na MÚ v Trnave. Je jedným zo spoluautorov zákona č. 343/2015.

Lektor

Ing. Miroslava Packová, PhD.

eduveo

Špecializuje sa na komplexnú analýzu vnútropodnikových procesov. Svoje skúsenosti nadobudla aj v oblasti firemného nákupu, z ktorého sa snaží preberať viaceré inšpiratívne prístupy a aplikovať ich v podmienkach verejného obstarávania.

Lektor

Mgr. Branislav Hudec

Ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR

Pôsobí na Ministerstve investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR ako riaditeľ odboru verejného obstarávania a plní úlohy aj pre sekciu Centrálny koordinačný orgán. Má 14-ročné skúsenosti v oblasti verejného obstarávania, vrátane pôsobenia na ÚVO a MFSR.

Lektor

JUDr. Martin Boržík, LL.M.

spoluvydavateľ odborného časopisu VO v kocke

Viac než 15 ročné skúsenosti zúročené ako kontrolór ÚVO, jeden z najväčších slovenských uchádzačov a nakoniec ako poradca pre ústredné orgány štátnej správy a ich organizácie, ako aj pre rôznych dodávateľov. Od 2017 s kolegami vedie časopis Verejné obstarávania v kocke. Špecialista na revízne postupy.

Program

Hlavný panel

09:00 - 10:30
EXKLUZÍVNE: Novela zákona o verejnom obstarávaní

Čo pre nás Úrad vlády spolu s Úradom pre verejné obstarávanie pripravili tentokrát? Naši lektori vás oboznámia s najväčšími zmenami, ktoré novela prináša, akými sú napr. nové limity, zavedenie profesionalizácie verejného obstarávania prostredníctvom odborných garantov, zmeny v námietkach a mnohé ďalšie.

Veľká novela prináša naozaj mnoho zmien. Niektoré z nich zjednodušia život verejného obstarávatelia, iné trochu skomplikujú. V rámci úvodu nášho VO BOXu sa tak zameriame na analýzu zmien, ktoré novela prináša a na ich dopad v praxi. Účinnosť novely je navrhovaná k 1.1.2022, pripravme sa tak na ňu už teraz. 

10:30 - 10:45
Prestávka

10:45 - 12:15
Koncepcia nákupu IKT

Obstarávanie IKT je z hľadiska neustáleho vývoja potrieb verejného obstarávateľa a dostupných technológií jedným z najkomplikovanejších obstarávaní s akými sa stretávame. Čo platilo včera už dnes nemusí byť aktuálne. V tejto časti školenia si tak povieme, ako aplikovať tzv. agilný prístup, ako sa vysporiadať s obstarávaním licencií a prečo sú prípravne trhové konzultácie pri tomto predmete zákazky také dôležité.

Obstarávanie IKT je z hľadiska neustáleho vývoja potrieb verejného obstarávateľa a dostupných technológií jedným z najkomplikovanejších obstarávaní s akými sa stretávame. Čo platilo včera už dnes nemusí byť aktuálne. V tejto časti školenia si tak povieme, ako aplikovať tzv. agilný prístup, ako sa vysporiadať s obstarávaním licencií a prečo sú prípravne trhové konzultácie pri tomto predmete zákazky také dôležité. 

Detail tejto časti:

  • Je obstarávanie licencií na konkrétny produkt v súlade so zákonom o verejnom obstarávaní? Ako zadefinovať predmet zákazky tak, aby nevykazoval známky diskriminácie a súčasne boli obstarané požadované služby?
  • Ako pri obstarávaní IKT aplikovať agilný prístup, ktorý je už roky používaný v súkromnom sektore? V čom spočívajú jeho výhody a limity dané zákonom o verejnom obstarávaní?
  • Prečo majú prípravné trhové konzultácie pri obstarávaní IKT veľký význam? Ako sa na nich pripraviť a aké otázky s dodávateľmi otvárať?
12:15 - 13:00
Obedňajšia prestávka

13:00 - 14:30
Zmluva, zmluvné podmienky, zmena zmluvy

Dôsledné premietnutie súťažných podmienok do podmienok zmluvných je jedným z najdôležitejších krokov zabezpečujúcich rovnováhu medzi verejným obstarávateľom alebo obstarávateľom a dodávateľom. V tejto časti nášho školenia sa tak dozviete, na čo v zmluve nezabudnúť, za akých podmienok je ju možné upravovať a akým chybám by ste sa pri tvorbe zmluvy a dodatkov mali vyhnúť.

Dôsledné premietnutie súťažných podmienok do podmienok zmluvných je jedným z najdôležitejších krokov zabezpečujúcich rovnováhu medzi verejným obstarávateľom alebo obstarávateľom a dodávateľom. V tejto časti nášho školenia sa tak dozviete, na čo v zmluve nezabudnúť, za akých podmienok je ju možné upravovať a akým chybám by ste sa pri tvorbe zmluvy a dodatkov mali vyhnúť.

Detail tejto časti:

  • Ako prepojiť podmienky účasti týkajúce sa technickej alebo odbornej spôsobilosti so zmluvou? Ako si dať pozor na to, aby osobe uvedené v ponuke aj reálne participovali na plnení zmluvy?
  • Ako v zmluve stanoviť termín začiatku a dodania a za akých podmienok je možné tento termín upravovať? Ako môže dodávateľ preukázať že posun termínu dodania nie je spôsobený jeho nečinnosťou?
  • Je možné zábezpeku zloženú vo verejnom obstarávaní na stavebné práce použiť ako tzv. zádržné? Neporušujeme spojením týchto inštitútov zákon?
  • A ďalšie otázky a odpovede týkajúce sa zmluvných podmienok.
14:30 - 14:45
Prestávka

14:45 - 16:15
Opis predmetu zákazky

Nediskriminačný opis predmetu zákazky je častokrát ťažké dosiahnuť. Ako detailne popísať požadované tovary/služby/práce a ako pracovať s pojmom ekvivalent? Na príkladoch z praxe, či rozhodnutiach Úradu pre verejné obstarávanie si ukážeme na čo si treba dať pri opise predmet zákazky pozor a ako v sa v tejto problematike pohybovať.

Nediskriminačný opis predmetu zákazky je častokrát ťažké dosiahnuť. Ako detailne popísať požadované tovary/služby/práce a ako pracovať s pojmom ekvivalent? Na príkladoch z praxe, či rozhodnutiach Úradu pre verejné obstarávanie si ukážeme na čo si treba dať pri opise predmet zákazky pozor a ako v sa v tejto problematike pohybovať.

Detail tejto časti:

  • Ako si vykladať výkladové stanovisko Úradu pre verejné obstarávanie vo veci nákupu originálnych tonerových náplní a aký je dopad tohto stanoviska na požiadavku dodania tzv. originálov?
  • Ako nastaviť požiadavky na ekvivalent v rámci vybraných predmetov zákazky a ako zakomponovať možnosť predkladania ekvivalentných tovarov/materiálov do súťažných podkladov tak, aby sme si nesplnili povinnosť len formálne? 
  • Je v súlade so zákonom požadovať konkrétny výrobok, ktorý vie dodať viacero dodávateľov? Príklady z rozhodovacej praxe nám poskytnú odpovede aj na tieto otázky.
16:15 - 16:30
Otázky & odpovede, ukončenie

Cenník

Vyberte si typ vstupného podľa Vašich preferencií. Všetky ceny sú uvedené bez DPH.

ŽIVÉ VYSIELANIE

140,00

  • prístup k živému vysielaniu z pohodlia Vašej kancelárie aj domova
  • prístup k video záznamu po skončení školenia
  • odpovede na Vaše otázky
  • vzdelávacie materiály (elektronické)

Nevyhovuje vám termín živého vysielania? Nevadí, z celého školenia bude vyhotovený video záznam, ku ktorému bude mať každý účastník prístup. Záznam bude vyhotovený do 7 dní odo dňa ukončenia školenia.

Mám záujem

Generálny partner

grandoak

Registrácia

Nahrávam

Kontakt

V prípade akýchkoľvek otázok alebo nejasností nás neváhajte kontaktovať.

Správa

Organizátor

innovis, s.r.o.
Moldavská cesta 10/B, 040 11 Košice

IČO: 47894458
IČ DPH: SK2024139656

Zápis v OR OS Košice I, oddiel: Sro, vložka č. 36278/V

FAQ

Čo ak sa nebudem môcť zúčastniť?

V takomto prípade máte dve možnosti: podujatia môže zúčastniť Váš náhradník; alebo objednávku stornovať. Zo školenia však bude vyhotovený záznam ku ktorému bude mať každý účastník prístup - celé školenie si tak viete kedykoľvek pozrieť.

Je možné objednávku stornovať?

Áno. Pri zrušení objednávky do 14 dní pred konaním podujatia sa storno poplatok neúčtuje. Pri zrušení objednávky do 7 dní pred konaním podujatia sa uplatňuje 50%-ný storno poplatok. Pri zrušení objednávky v lehote kratšej ako 7 dní sa uplatňuje 100%-ný storno poplatok.

Môžem sa zapojiť do tvorby obsahu?

Svoje návrhy môžete zaslať na kontakt organizátora uvedený nižšie. Súčasne, počas celého podujatia bude k dispozícii aplikácia sli.do, prostredníctvom ktorej budete môcť klásť našim hosťom otázky.

Živé vysielanie

Rybné námestie 1, 811 02 Bratislava, Online

Hotel Park Inn by Radisson Danube Bratislava je úplne nové zariadenie situované v historickom centre mesta v blízkosti Bratislavského hradu a pri rieke Dunaj.

Webstránka hotela